Allt...

Har inte orka skriva så nu lär det ju bli mkt :P
Vi hade supermysigt i rättvik i middsommar. Vi kolla på två midsommarstångresningar :P Spelade första delen av våran minigolftävling, mm.  På måndagen efter åkte vi vidare till svegs camping där sveriges största flygfän fanns! Och det var grymmt varmt där. Där spelade vi andra delen av minigolftävlingen. Dan efter åkte vi vidare till östersund. Där var det regnstorm! Tanken var att forsätta med minigolftävlingen där men banorna var dränkta i vatten så det gick inte. På kvällen när mamma skulle ut med Candie satt vi plastpåsar på Candies tassar så hon inte skulle bli blöt :D


När vi skulle ta ner förtältet blåste det så mkt så det gick sönder uppe i hörnen... Men det går att använda ändå.
Sen åkte vi till strömsund där släktträffen skulle vara. Där fanns väldigt mkt myggor... Vi kom dit på torsdag eftermiddag. Campingen låg aldeles brevid ett väldigt stort dollarstore. så blev en hel del handlande där :P
När Nina och jag cyklade ner till receptionen för att kolla när de stängde, så såg vi att de hyrde ut tandemcyklar! Jag har ett bra tag nu vilja prova på att cykla tandemcykel, så vi bokade hyrde en hela fredagen :D Tycker att vi var riktigt duktiga:) Okej vi lyckades inte komma upp och iväg på första försöket men på andra gick det bättre fast välldigt vingligt haha. Men mot slutet av dan var vi riktigt duktiga :D Men när bi cyklade in till stan och skulle över en massa gator klev vi av och gick bara för säkerhets skull :P  Jag och nina fortsatte med minigoftävlingen här men mamma och pappa gjorde annat så de var inte med. Men jag vann både i rättvik och i sveg och sen vann jag över Nina i Strömsund så jag vann :D

På kvällen anlände en massa släktingar till campingen. Men eftersom man inte vet vilka alla är så var det väldigt svårt att veta vilka som var släktingar och vilka som inte var det. Men senare på kvällen kom dom med namnbrickor. Då blev det mkt lättare. Jag tycker det riktigt roligt att det var så många som bodde på campingen, det blev som en liten släktträff där.
På lördag samlades alla på byggdegården. Där de berättade om släkthistorien oxå hade de satt upp en släktträd. På kvällen åt vi middag på ett av hotellen där. 
Hela släkträffen utgick ifrå Astrid som var min farmors mor. Här är alla barnbarns barn. Alltså jag, mina syskon, mina kusiner och mina tremänningar.



Bilder:

Nina hittade en lagom stor häst i dalarna :)




Men det verkar som om hästen var för livlig för Nina för på väg ner sträckte hon sig så hon var tvungen att stanna och stretja HAHA


Minigolf i rättvik


Minigolf i Sveg


Ådris kom och gjorde oss sällskap :)



Candie blev biten av något elakt! Så hon svullna upp i hela ansiktet :( men det blev bättre efter ett tag :)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter husvagnssemestern bodde jag några veckor hos Lennart och Jeanette. Vi sjösatte deras båt, så det blev mkt båtåkande :) Jag och Nina började målad deras hus i några dagar sen ringde Lena och fråga om jag vill följa med på deras båtsemester. Så jag packade ihop min saker och och åkte hem och tvätta och packa om sen bar det iväg på segelsemester :) En mkt mysig vecka var det :D Kom hem i förrgår.
Igår kväll var vi på Timrå ik´s ispremiär, det var över 2000 personer där! Trodde verkligen inte det skulle vara så mkt fok på en träning! Idag har jag inte gjort mkt alls, Lena, Wilmer och Regina var här förut och badade men det är kallt i vattnet så jag och Lena doppade oss bara men barna dom bade dom...
Föresten så kom jag in på förskolelärarprogrammet i härnösand men jag är första reserv i Gävle, och jag hoppas verkligen jag kommer in där :) Emelie kom in i Gävle så vi hoppas på att kunna bo tillsammans :)
Jag tror jag får veta den här veckan. Det står att antagningsbesked 2 ska komma i början på augusti... Väntar och längtar!

Nä nu får det räcka för idag :P

Hade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0