Woho!

Ja vi åkte ner till Gävle o kollade på två lägenheter, den första var super fin den andra super ful :P Gissa vilken vi ville ha? haha ja den fina så klart. Men eftersom vi stod 2;a i kön till den lägenheten så svarade vi ja och hoppades på att den som låg före oss skulle tacka nej. Vi hade tur som åkte der den dan eftersom det var sista svarsdagen. Vilket oxå innebar att vi skulle få veta om vi fick den, dagen efter. Så igår morrse vaknade jag 07.20och kunde inte somna om, eftersom jag visste att de öppnar klockan 8 så då kunde jag ringa. Jag ringde typ 2 min över 8 och fick veta att de som var före i kön inte ens hade svarat på lägenheten, så vi fick den:D 
Jag ringde till Emelie på en gång och vi bestämde att om det fanns en vagn ledig att hyra så skulle vi åka ner med alla hennes saker samtidigt som vi åkte ner och skrev på kontraktet och fick nycklarna :) Det fanns en vagn ledig så jag gjorde mig klar och for till Emelie. När jag kom till Emelie klockan 9 hade dom redan hämtat vagnen så det var bara att börja lasta. Vi åkte  vid 11 och var framme strax före 2. Då skynda vi oss att äta mat sedan åkte vi till Gavlegårdarnas kontor och skrev på kontrakt och fick nycklar :) Sen bar vi möber, mycke möbler... Kändes det som iallafall :P Emelie o Monica grejjade i Emelies rum och jag packade upp porslin o glas i köket. Det låg i flyttkartonger så jag tömde de och tom med de hem så jag har något att packa i :) Sen åkte vi hem. Var hemm 20.00-21.00 ingen riktig koll. Var döds trött när jag väl kom hem, men då var det bara att sätta sig i bilen och åka Lena, hon jobba natten i natt så för att hon skulle få sova lite när hon kom hem så är jag med Wilmer nu.  När Lena vaknar ska jag träffa Emelie i stan hon skulle handla lite. 

Har försökt göra en ritning av lägenheten men det gick inte så bra, men ger kanske ett hum om hur planlösningen ser ut :P 


Lite svårt att se vad det står men, men.

Nu ska jag smöra några digistive kex till Wilmer. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0