SNUS, snus, snus, snus, snus, snus, SNUS!!!!!!!

Ja det är typ det ända jag tänker på nu!
Jag har slutat snusa... Har hållt mig borta från den i 2 månader nu.
Jag trodde att jobbigaste skulle vara det fysiska att göra sig av med nikotin beroendet och vanan. Men det känns som det inte alls var så svårt, eller är de det som fortfarande spökar i mitt huvud?
Det gick bra 1a och 2a dagen, 3e dagen ville jag krypa ur skinnet, sen gick det bra ett tag 3e veckan var ganska jobbig men det funkade. Nu är jag inne på 3 månaden och nu är det f*n inte roligt på en fläck! Trodde nog innan att efter så här lång tid så skulle det vara lugnt men så fel jag hade! För en vecka sen började jag dröma helt sjuka drömmar, jag tänker inte ens skriva om vad de innehåler :P Jag kan inte påstå att det är mardrömmar utan snarare ångestdrömmar. Ångest är inte en känsla som jag riktigt har upplevt förut vilket gör detta ännu svårare, vet inte hur jag ska göra för att få den att försvinna. När jag vaknar efter en sådan dröm, sommnar jag inte om igen fören nästa natt, hoppas detta går över snart för jag vil sova! Men i vissa drömmar drömer jag att jag tar en snus och sen vaknar jag med värsta paniken för jag vill ju inte förstöra allt, går inte att sova efter dessa drömmar heller...
Under de föregående månaderna har jag iallafall lyckats hålla mig ifrån att tänka på snus men nu funkar det inte! Hur kan man bli så j***a beroende av något så man inte ens kan sluta tänka på det när man inte har använt det på två månader? Ibland har jag funderat på att ta en snus bara för att kunna sova ordentligt eller för att få tänka på något annat en stund. Men då skulle jag bi så besviken på mig själv så då skulle jag inte kunna sova för det istället. Jag har inte gått egenom allt detta bara för att ta en snus...
Jag vill verkligen lyckas. Men hur länge ska detta pågå? Jag vill hoppas och tror att det snart går över men det vet man ju inte i förväg.


Kommentarer
Postat av: Linda Sj

Hej! Jag hittade igen din bloggadress i favoriterna på gamla datorn, vad roligt att du fortfarande skriver!! Jättekul att läsa vad du har för dig. :-) Du är så duktig som satsar på att sluta snusa. Det står jag bakom 100%. Hitta något annat att tänka på då suget kommer: baka, städa, träna, sortera papper, vad som helst. Det kommer att släppa och bli enklare. Kämpa på!

2011-03-11 @ 15:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0